Monday, September 29, 2008

2days of Sadness but Did Enjoy

Dear Diary,

Its has been 2 days now, since i had been waiting for my dad to at least see me and sibling for the last time b4 Raya, but he never show up ones, i keep on asking grandmum, where is Ayah, but she keep on answering the same thing, he is buzy with work or baby sister is feeling sick. I totally dont understand why he cant find a specific timing to make out with us? Is baby sister dieseas tat terrible tat she can spread it to everyone? I guess not, i still remember, ones i was little or either one of my siblings, if we need to go Kampong, he dont care if we r sick or not, he just bring us there and at Kampong we get some rest...Skip Lil.Sister

Ayah setiap tahun akan belikan kami at least 1pasang of baju kurung, 1pasang of baju jalan, 1pasang kasut, seorang, tapi kali ni, saya tak tahu kenapa, tapi saya teringin sekali untok berjln2 sesama ayah dan adik2, tetapi byk alasan yg diberi, dari ayah, atau pun dari saya, kalu daripada saya, semuanya tentang sekolah, kali ni, saya holiday kene sekali untok keluar bersame, tetapi, adik2 pulak yg ada masalah, iya itu, peperiksaan ahir tahun. Sebab byk sekali alasan, saya tidak dpt ada perluang untok bergembira dgn Ayah. Baru saja tadi ayah mahu ajak beli baju-baju tetapi saya menolaknya kerana iya sudah lewat malam, saya harus membuat kerja rumah sehingga makcik-pakcik saya tiba esok petang untok berbuka sama-sama...

Saya bilang ibu semua masalah saya hadapi masa ni, ibu cuma boleh menenagkan saya dan suruh saya bersabah, semasa saya tiba di rumah sepupu saya, bila waktunya azan, saya terus msk dlm tandas dan menangis kerana Ayah tidak ada bersama, dan bila saya tengok dgn jelas keluarga di hadapan saya, semuanya ade, Ayah, Ibu, Adik, Abg, Kakak, 3keluarga penuh ada di hadapan saya, saya lebih bertambah sedih, sepupu perempuan saya nampak mata saya berair, tapi saya tidak bilang apa-apa padanya. Selepas makan mlm, saya, adik-beradik dan sepupu yg besar sahaja keluar dari rumah untok ambil angin, dan kami ada byk masa gembira bersama, gambanya ada dibawah...sampai disini sahaja saya mahu berbual, saya sekarang mahu habiskan kerja rumah...

My wish for Hari Raya, to have lots of fun with family and friend expecialy my mum, dad and sibling...I LOVE ALL...












No comments: